2019년 1월 6일 일요일

2018년도 Global SCM 순위 Top 25


2019년 들어서 지난해 SCM부분 Ranking이 궁금해서 찾아보다가 Gartner에서 지난해 5월 발표한 순위가 있어 공유합니다. 년 랭킹을 왜 5월에 발표했는지 모르겠지만, 25위 순위 내에 한국 업체가 삼성전자 하나 라니... 뭐 지표만으로 비교했다면 이정도는아니었겠지만 DSCM, 고객 경험, 순환SCM 3가지 측면을 고루 보았다고 하니 아직 갈 길이 멀어 보입니다. 우리 회사도 올해는 SCM 자동화 적용 부분에서라도 눈에 보이게 달라졌으면 하는 바램을 가져봅니다. 

The Gartner Supply Chain Top 25 for 2018

Rank
Company
Peer Opinion1
(184 voters)
(25%)
Gartner Opinion1
(42
voters)
(25%)
Three-
Year Weighted ROA2
(20%)
Inventory Turns3
(10%)
Three-
Year Weighted Revenue Growth4
(10%)
CSR Component Score5
(10%)
Composite Score6
1
Unilever
2,413
667
10.3%
7.5
2.6%
10.00
6.36
2
Inditex
1,254
345
16.5%
3.9
10.9%
10.00
4.85
3
Cisco Systems
785
541
7.9%
13.1
-0.4%
10.00
4.41
4
Colgate-Palmolive
898
324
17.6%
5.1
-2.2%
10.00
4.40
5
Intel
831
499
8.9%
3.6
4.8%
10.00
4.36
6
Nike
1,349
270
17.4%
3.8
6.8%
6.00
4.25
7
Nestlé
1,326
426
6.4%
4.8
-0.2%
10.00
4.21
8
PepsiCo
1,094
391
7.3%
8.8
-0,6%
10.00
3.99
9
H&M
760
193
18.1%
2.8
7.8%
10.00
3.96
10
Starbucks
1,040
186
20.4%
11.8
9.2%
4.00
3.85
11
3M
783
198
14.0%
4.1
1.4%
10.00
3.56
12
Schneider Electric
737
410
4.8%
5.2
-0.5%
10.00
3.55
13
Novo Nordisk
121
49
37.9%
1.2
5.3%
10.00
3.37
14
HP Inc.
390
354
7.3%
8.4
0.2%
10.00
3.30
15
L’Oréal
999
210
9.6%
2.9
4.6%
8.00
3.26
16
Diageo
651
227
9.2%
1.0
7.6%
10.00
3.25
17
Samsung Electronics
907
117
10.7%
14.6
9.8%
9.00
3.22
18
Johnson & Johnson
880
322
6.2%
2.7
2.8%
6.00
3.08
19
BASF
470
281
6.9%
4.4
-0.5%
10.00
3.02
20
Walmart
1,416
256
6.2%
8.3
1.6%
3.00
2.98
21
Kimberly-Clark
619
133
13.6%
6.7
-1.6%
8.00
2.96
22
The Coca Cola Co.
1,558
221
4.6%
4.8
-10.1%
4.00
2.87
23
Home Depot
431
78
18.6%
5.1
6.7%
5.00
2.81
24
Adidas
821
115
6.8%
2.9
13.5%
7.00
2.58
25
BMW
679
118
4.1%
4.2
6.0%
10.00
2.45

Notes:
1. Gartner Opinion and Peer Opinion: Based on each panel's forced-rank ordering against the definition of "DDVN orchestrator."
2. ROA: (2017 net income/2017 total assets)*50% + (2016 net income/2016 total assets)*30% + (2015 net income/2015 total assets)*20%.
3. Inventory Turns: 2017 cost of goods sold/2017 quarterly average inventory.
4. Revenue Growth: (Change in revenue 2017-2016)*50% + (change in revenue 2016-2015)*30% + (change in revenue 2015-2014)*20%.
5. CSR Component Score: Index of third-party corporate social responsibility measures of commitment, transparency and performance.
6. Composite Score: (Peer Opinion*25%) + (Gartner Research Opinion*25%) + (ROA*20%) + (Inventory Turns*10%) + (Revenue Growth*10%) + (CSR Component Score*10%).
2017 data used where available. Where unavailable, latest available full-year data used. All raw data normalized to a 10-point scale prior to composite calculation. "Ranks" for tied composite scores are determined using next decimal point comparison.
Source: Gartner (May 2018) 
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